Sabtu, 05 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Jelly Gamat Gold-G merupakan satu khasiat jelly gamat gold g penyelesaian yang kuat untuk mengatasi sesak nafas dan lain-lain gangguan pernafasan. Ini disebabkan oleh jelly gamat gold-g adalah herba makanan kesihatan yang diperbuat daripada 100% bahan semulajadi, yang dibuat daripada haiwan marin yang gamat atau juga dikenali sebagai gamat emas, berasal dari spesies emas Stichopus variegatus yang merupakan salah satu spesis yang paling bernilai oleh kandungan pemakanan dan ciri-ciri penyembuhan yang tertinggi di kalangan semua spesies yang sedia ada dalam Gamat.

Penyelidikan yang dijalankan oleh pakar-pakar membuktikan bahawa emas yang terkandung dalam gamat kandungan nutrisi yang lengkap, termasuk protein 86.8%, 80.0% Kolagen, Mineral, Mucopolysaccharide, Glucosaminoglycans (GAGs), sebuah antiseptik semula jadi, Glucosamine dan Chondroitin, saponin, Omega-3, 6, dan 9, Asid Amino, lectin, Vitamin dan Mineral, dan Gamapeptida.

Menurut Subhuti Dharmananda Institut perubatan tradisional, portland, Amerika Syarikat, mendedahkan manfaat jelly gamat gold g  gamat adalah agen yang paling berpengaruh dalam rawatan penyakit paru-paru ialah asid lemak metiltetradekanik lipoxygenase prestasi enzim perencat. Dalam bentuk 5-LOX perencat enzim telah digunakan untuk pelbagai penyembuhan penyakit pernafasan.

"Keupayaan pesat pertumbuhan semula sel timun laut, supaya boleh merawat pelbagai penyakit," kata dr. Pieter Pattinama, bekas pengarah Hospital Cikini PGI, Jakarta. Keupayaan pertumbuhan semula kerana gamat mempunyai kandungan nutrisi lengkap, antara lain 9 jenis karbohidrat, 59 jenis asid lemak, 19 asid amino, 25 vitamin komponen, 10 jenis mineral, dan 5 jenis sterol. Semuanya bersatu untuk membentuk sel-sel imun yang rosak badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar